راهکارهایی طلایی برای نجات از شر لکه های فرش !!!

بهترین قالیشویی آنلاین در تهران

راهکارهایی طلایی برای نجات از شر لکه های فرش !!!

۵ بازديد

وجود لکه ها علاوه بر اینکه تاثیر منفی بر ظاهر فرش می‌گذارند، منجر به افت قیمت و ارزشمندی آن نیز می شود بنابراین باید اصول لکه برداری را دانست تا در صورت نیاز از آن استفاده کرد.
اگر لکه برداری طبق اصول آن انجام نشود، ممکن است علاوه بر تثبیت لکه آسیب های جدی به فرش وارد کند. در ادامه این مطلب، به ذکر برخی اصول مهم لکه برداری می پردازیم.

راهنمای جامع پاک کردن انواع لکه فرش | تمیز کردن لکه | انواع لکه فرش | زیلومه


نکات کلی در برخورد با انواع لکه ها


  • همیشه لکه ها را سریعاً تمیز کنید. چرا که اگر خشک شوند ، پاک کردنشان سخت تر می شود. لکه های تازه معمولا با تلاش کمتری پاک می شوند. 
  • به طور مرتب جارو کنید تا مطمئن شوید که فرش ها و قالیچه تا جایی که ممکن است، گرد و غبار ندارند هر چه گرد و خاک بیشتر روی فرش باقی بماند، لکه بیشتر باید به آن بچسبد. 
  • نوع لکه و بافت فرشتان را در نظر داشته باشید و راهکاری متناسب با آن برگزینید.
  • بعد از لکه برداری حتما محل را خشک کنید تا بو نگیرد.

برخی لکه های رایج و راهکار مقابله با آن


لکه چای و قهوه : برای از بین بردن لکه چای و قهوه که معمولا به راحتی از بین نمی روند می‌توانید  از محلول اب و نوشابه استفاده نمایید و سعی کنید برای تمیز کردن این نوع لکه، از پارچه نم دار استفاده نکنید زیرا گر این رطوبت مدت طولانی در فرش ماندگار باشد، باعث پوسیدگی می شود.

لکه جوهر : برای ازبین بردن لکه جوهر از روی فرش، نباید فرش را مالش داد زیرا باعث گسترده تر شدن آن لکه می‌شود برای این کار می‌توانید آن ناحیه را با کمی ماست مخلوط کنید و جمع کنید. این کار را چند نوبت انجام دهید تا جوهر به‌طور کامل جذب ماست شود.

لکه موم و آدامس : اگر لکه موم و  آدامس به فرش چسبیده باشد کافی است، مقداری یخ در محل مورد نظر قرار دهید  تا در اثر سرما از سطح فرش جدا شود، اما باز هم ممکن است  تیکه های کوچک آن بر روی فرش باقی بماند.

لکه واکس : برای پاک کردن لکه واکس از فرش، می توانید از چند تکه یخ و سرد کردن و برداشتن لکه یا از اتو و داغ کردن آن بهره ببرید.



پیشنهاد مطالعه :

انواع لکه ها و راهکارهای طلایی برای حذف آنها

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.